Završna konferencija projekta „Stručnom praksom do ranog razvoja karijere“
Written by Radio Maestral on 7. ožujka 2023.
6.ožujka na Fakultetu ekonomije i turizma „Dr. Mijo Mirković“, Sveučilište Jurja Dobrile održalo je završnu konferenciju projekta „Stručnom praksom do ranog razvoja karijere“.
Projekt „Stručnom praksom do ranog razvoja karijere“ ukupne vrijednosti 447.171,55 EUR (3.369.214,05 kn) financiran je iz sredstava Europske unije, odnosno Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa Učinkovito ljudski potencijali 2014. – 2020. Nositelj i prijavitelj projekta je Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, a u implementaciju su bili uključeni Fakultet ekonomije i turizma „Dr. Mijo Mirković“, Filozofski fakultet u Puli (Odsjek arheologije i Odsjek za azijske studije), Fakultet interdisciplinarnih, talijanskih i kulturoloških studija, Fakultet informatike u Puli te Odjel za tehničke studije (sada Tehnički fakultet).
Cilj projekta bio je unaprijediti kvalitetu stručne prakse i ojačati kompetencije nastavnog i nenastavnog osoblja, a sve to kroz razvoj suradnje s poslodavcima, provedbu terenske stručne prakse, provedbu zajedničkih istraživačkih projekata studenata, mentora i nastavnika, uključivanje mentora poduzetnika u izvedbu studijskih programa te opremanje vježbaonica i simulacije poslovnog okruženja kako bi se studentima omogućilo stjecanje radnog iskustva. Razdoblje provedbe projekta bilo je 36 mjeseci, od ožujka 2020. do ožujka 2023. godine.
Završnom konferencijom upoznalo se sve zainteresirane dionike s projektom, ciljevima, provedenim aktivnostima i ostvarenim rezultatima koji su doprinijeli postizanju cilja projekta.
Provedbom projekta rješavali su se problemi prijavitelja koji su se odnosili na nedovoljan udio i neujednačenu kvalitetu stručne prakse na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli, točnije na preddiplomskom sveučilišnom studiju Informatike, Računarstva, (primijenjene) Ekonomije i Poslovne ekonomije, preddiplomskom stručnom studiju Proizvodnog strojarstva, diplomskom sveučilišnom studiju Kulture i turizma, preddiplomskom studiju Arheologije te preddiplomskom studiju Japanskog jezika i kulture, kao i manjak radnog iskustva i nedostatak praktičnih vještina studenata koji za posljedicu ima slabu zapošljivost uslijed nedovoljnog doticaja sa stvarnim okruženjem poslovnog sektora.
Od aktivnosti provedenih u projektu bitno je istaknuti provedbu stručne prakse u visokoškolskoj ustanovi te unapređenje postojećih i razvoj novih modela provedbe stručne prakse za postojeće preddiplomske, diplomske te integrirane preddiplomske i diplomske studije.
Konferenciju je otvorila voditeljica Službe za prostorni razvoj, investicije i investicijsko održavanje dr. sc. Sanja Radolović, MBA te je prisutne upoznala s razlozima provedbe projekta i vizijom snažnijeg i uspješnijeg sveučilišta.
Potom je voditeljica Ureda za strateško i prostorno planiranje, infrastrukturne projekte i razvoj Mirena Tubić, mag. oec. pozdravila okupljene i ispričala proces pisanja i provedbe projekta uz poteškoće uzrokovane pandemijom virusa Covid – 19, te prepustila riječ administratoru projekta Đuri Sikiriću, mag. oec. koji je predstavio svrhu provedbe, aktivnosti i sudionike projekta.
Doc. dr. sc. Marko Kršulja predstavio je ostvarene rezultate Tehničkog fakulteta u Puli, doc. dr. sc. Nikola Tanković predstavio je ostvarene rezultate Fakulteta informatike u Puli, provedbu projekta i prezentaciju ostvarenih rezultata na Fakultetu ekonomije i turizma „Dr. Mijo Mirković“ predstavila je Tea Hasić, pred., prezentaciju ostvarenih rezultata Filozofskog fakulteta u Puli – Odsjeka za arheologiju predstavila je doc. dr. sc. Katarina Gerometta, a Odsjeka za azijske studije predstavila je izv. prof. dr. sc. Irena Srdanović. Prezentaciju dijela ostvarenih rezultata nekadašnjeg Fakulteta za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije predstavila je izv. prof. dr. sc. Nataša Urošević, a Sikirić je zaključno predstavio ulogu i ostvarene rezultate projekta za Centar za razvoj karijera.
Realizacijom projekta riješio se problem nedostatne kvalitete stručne prakse i drugih oblika učenja kroz rad u studijskim programima Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli te se omogućilo poboljšanje njihove relevantnosti i učinkovitosti. Nastavno i nenastavno osoblje ojačalo je svoje kompetencije za razvoj modela učenja kroz rad, povećala se prepoznatljivost i važnost Centra za razvoj karijera, a nakon završetka projekta očekuje se povećanje zapošljivosti studenata radi stjecanja praktičnih vještina za rad.