Talijanski Dan na Pulskom filmskom festivalu
Written by Dean Mladenović on 23. srpnja 2021.
Jučerašnji dan na Pulskom filmskom festivalu protekao je u znaku industrijskog programa SPOTLIGHT ITALY, u kojem se predstavila talijanska filmska industrija kao i uspješni primjeri suradnje talijanskih i hrvatskih filmaša.
U suradnji s Talijanskom agencijom za trgovinu (ITA) u Hrvatskoj, Pulski Filmski Festival organizirao je prezentaciju talijanskog audiovizualnog sustava hrvatskim profesionalcima. Predstavljena je organizacija sustava kao i sve mogućnosti filmskih potpora i uzajamne suradnje u sektorima filmske distribucije i produkcije. Program je vodila Tina Hajon, producentica Pari Pikule.
Pozdravne govore održali su Piefrancesco Sacco, veleposlanik Republike Italije u Republici Hrvatskoj i Davide Bradanini, generalni konzul Republike Italije u Rijeci.
O svojim iskustvima govorili su Sandra Di Carlo, direktorica ureda u Zagrebu ICE-a – Talijanskog instituta za vanjsku trgovinu, Roberto Stabile voditelj međunarodnih odnosa Talijanskog nacionalnog udruženja filmske, audiovizualne i multimedijalne industrije – ANICA, Christopher P. Marcich, ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra, Paolo Vidali, direktor Audiovizualnog fonda FVG, Paolo Vidali, direktor Audiovizualnog fonda FVG i Dalibor Matanić, redatelj, čiji je film „Zora” jedan od primjera uspješne hrvatsko-talijanske koprodukcije.
Večer u Areni započela je dodjelom godišnje nagrade Nikola Tanhofer koju dodjeljuje Hrvatska udruga filmskih snimatelja za najznačajnija postignuća na području filmske slike. Nagrada se dodjeljuje u tri kategorije, a odluke za proteklu godinu donio je žiri u sastavu: Mario Sablić, Goran Mećava i Branko Linta.
Za kategoriju kratkometražne filmske forme nagrada je dodijeljena Tomislavu Sutlaru. Nagradu Nikola Tanhofer za najbolju kameru u dugometražnom igranom filmu dobio je Mirko Pivčević za film Tereza37, a treću nagradu Nikola Tanhofer u kategoriji TV serija Igor Martinović.
Film Zora, Dalibora Matanića, prikazan je u Areni, kao posljednji od filmova koji se u sklopu Hrvatskog programa natječe za Zlatnu Arenu. S već uigranom ekipom, Tihanom Lazović i Krešimirom Mikićem u glavnim ulogama, Matanić na ekrane donosi dramu koja prati obitelj oštećenu nedavnom tragedijom te politički ekstremizam koji ih dodatno dijeli. Matanićev film svjetsku je premijeru imao prošle godine na filmskom festivalu u Tallinnu.
Riječ je o drugom filmu iz Matanićeve filmske trilogije Sunca („Zvizdan”, „Zora”, „Suton”) -trilogije protiv fašizma.
Druga projekcija u Areni, talijanski klasik, film strave Suspiria, redatelja Darija Argenta iz 1977. godine, hrvatska je kinopremijera kultnog klasika u kojemu, između ostalog, glumi i legendarna Alida Valli. Posebna projekcija Suspirije bila je i svojevrsni omaž glumici Alidi Valli po kojoj pulsko kino nosi ime.
O posljedicama sumnje o vlastitoj odluci da odbije pomoći žrtvi prometne nesreće s nacističkom tetovažom pripovijeda Ne mrzi, film debitanta Maura Mancinija snimljen u Trstu, koji smo mogli pogledati u INK-u, dok se priča o suočavanju samohranog oca s terminalnom bolešću Nigdje posebno, redatelja i producenta Uberta Pasolinija s Jamesom Nortonom u glavnoj ulozi prikazivala na Kaštelu. Oba filma premijerno su prikazana na festivalu u Veneciji.
Sutra nas očekuje proglašenje dobitnika Zlatnih Arena. Laureati će za nagrade doznati upravo tijekom same ceremonije, pa će među filmskim ekipama vladati neizvjesnost do samog kraja, točnije do same svečane ceremonije zatvaranja.
Ceremoniji dodjele uslijedit će projekcija kultnog filmskog klasika Snimatelj, koji su daleke 1928. godine režirali Edward Sedgwick i Buster Keaton, uz klavirsku pratnju prof. Mitje Reichenberga, poznatog slovenskog pijanista, virtuoza i skladatelja glazbe za nijeme filmove.
Specifičnost je što će se film prikazati uz klavirsku pratnju uživo.
Dođite u Arenu i doživite ovo nevjerojatno filmsko iskustvo kao u počecima filmske umjetnosti!