„Proces 2022“: Ana Opalić u Galeriji Makina

Written by on 5. listopada 2022.

Udruga Proces nastavlja ciklus izložbi organiziranih u sklopu cjelogodišnje manifestacije Proces 2022

Nakon kraće pauze u aktivnostima, udruga Proces će u Galeriji Makina ugostiti, te pulskoj publici predstaviti, izložbu „Martina (dnevnički zapisi 2009. – 2022.)“ autorice Ane Opalić. Povratkom u Galeriju Makina nastavlja se i dugogodišnja suradnja između galerije, i njenoga voditelja Hassana Abdleghanija, te udruge Proces.

Otvorenje izložbe „Martina (Dnevnički zapisi 2009. – 2022.)“ održat će se u petak 7. listopada u 20 sati, a izložba će ostati otvorena do 25. listopada 2022. godine.

U ciklusu fotografija naziva „Martina (Dnevnički zapisi 2009. – 2022.)“ autorica donosi fotografije svoje muze i životne partnerice kroz neposredno gledane, osobne i intimne situacije.

„Na fotografijama se ne prikazuje samo portretirana osoba, Martina, već i ono zajedničko osobno tj. (ne)vidljiva veza dviju, odnosno triju osoba, nekog intimnog, vrlo određenog trenutka. Martinina raspoloženja čitljiva su i na razini komunikacije s objektivom: tuga, sreća, ljutnja, ljubav, erotika… zrcali se u njenoj indiferentnosti ili opažaju same kamere. U nekim trenucima, kad zanemari da je objekt snimanja, opuštena je i ostavlja dojam da, između nje i fotografkinje, fotografskog aparata nema. Samo osjećaji. Na jednoj razini fotografije su i manifest ljubavi, razumijevanja i tolerancije. S druge strane, dvojnost fotografskog i osobnog pogleda isprepliće se. Kao da nema stilizacije, ali odnos prema kadru, jednako kao i odnos prema svjetlu, vrlo je suptilan.

Prikazani fragmenti svakodnevnog života – kućne žanr scene, priroda, društvo, gotovo filmskom estetikom i narativnošću, nadilaze i transformiraju individualno u kolektivno.“ – iz predgovora izložbi koji je pisala Helena Puhara.

Ana Opalić rođena je 1972. godine u Dubrovniku. Diplomirala je TV i filmsko snimanje na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu. Bavi se fotografijom, videom i dokumentarnim filmom. Samostalno izlaže od 1991. godine. Osnivačica je web portala Suvremena hrvatska fotografija. Redateljica je i snimateljica tri dokumentarna filma: Još jednom (Ana Opalić i Noah Pintarić, 2014.), Lijek (2018.) te Ja bi’ da to imam doma (Ana Opalić, Noah Kraljević, 2020.). Objavila je dvije knjige fotografija: Brsalje, 2017. i Dom, 2018. te u koautorstvu s arhitektom Davidom Kabalinom knjigu Dubrovački karavanski put, 2019. Živi i radi u Zagrebu.

Autorica vizuala je Eva Badanjak.

Program „Proces 2022“ realiziran je sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Grada Pule i Turističke zajednice grada Pule.


Current track

Title

Artist

Background