Metakino: Japan 07.i 08. veljače u Rock caffeu u Puli

Written by on 7. veljače 2022.

Ovaj ponedjeljak i utorak, 07. i 08. veljače u 19.00 sati u Rock caffeu Pula održati će se Metakino Pulske filmske tvornice – dvodnevni filmski program posvećen japanskoj tradiciji i studentskim pokretima krajem 60′ i početkom 70′.

Metakino je partnersko skvot kino koje pokazuje socijalnu snagu kinoprikazivanja spajajući različite publike u razgovoru o prikazanim filmovima. Filmove će predstaviti i o njima s publikom razgovarati Tanja Vrvilo, japanska filmologinja.

Program Metakino: Japan realiziran je u suradnji s Filmskim mutacijama: festivalom nevidljivog filma, Odsjekom za azijske studije Filozofskog fakulteta u Puli i Rock caffeom Pula.

PROGRAM

Ponedjeljak, 07. veljače 2022., 19.00 sati

Rock caffe Pula, Scalijerova 8

Koji Wakamatsu: Ekstaza anđela

Tenshi no kokotsu / Ecstasy of the Angels, 1972., 89 min

Anarhistička revolucionarna skupina suočava se s izdajom dok njezini članovi padaju u paranoju i seksualnu dekadenciju. Film od velike povijesne vrijednosti za razumijevanje japanskih društveno-političkih nemira kasnih 60-ih.

 

Utorak, 08. veljače 2022., 19.00 sati

Rock caffe Pula, Scalijerova 8

Masaki Kobayashi: Kwaidan – Bezuhi Hoichi

Kwaidan: Miminashi Hoichi no hanashi / Kwaidan: Hoichi the Earless, 1965, 62 min

Bezuhi Hoichi je treći film iz Kobayashijevog filmskog omnibusa Kwaidan prema priči iz zbirke nadahnute narodnim predajama Kwaidan:Pripovijesti i studije o neobičnim stvarima Lafcadija Hearnaiz 1904.

 

Nagisa Oshima: Yunbogijev dnevnik

Yunbogi no nikki / Diary of Yunbogy, 1965, 24 min

Sastoji se od niza fotografijama koje je Oshima snimio tijekom putovanja u Koreju 1964. te dnevničkih zapisa korejskog dječaka iz iste godine. Film je izrazito politička priča koja osuđuje uplitanje Japana u Koreju. Oshima suočava svoju zemlju s neredom koji je napravio tijekom okupacije i sugerira da najviše pate djeca. A kada djeca pate – pati budućnost.

Yunbogijev dnevnik potaknut je potpisivanjem japansko-korejskog sporazuma 1965., koji je je obuhvaćao samo imovinska potraživanja, ostavljajući mnoge ljudske patnje nerazjašnjene.

 

Motoharu Jonouchi: Stanica Shinjuku

Shinjuku suteshon / Shinjuku Station, 1974., 14 min

Jonouchi je projicirao slike prošlosti na sebe dok recitira nečujnu dadaističku poeziju stvarajući kakofoniju slika i zvukova, crpeći imaginariji iz osobnog sudjelovanja u vrtlogu političkih i umjetničkih izražavanja tog doba.

Okrug Shinjuku bio je epicentar umjetničke scene u Tokiju i žarište političke groznice gdje su se prosvjedi redovito održavali tijekom 1960-ih. Jonouchijev snimak tog područja prkosi dokumentarnim slikama i pretvara ovaj film u poetske, subjektivne pokušaje razumijevanja i svjedočenja kaosa okruga Shinjuku.

Tanja Vrvilo je izvedbena umjetnica, filmologinja i filmska kustosica iz Zagreba. Radi kao koautorica i izvođačica s Damirom Bartolom Indošem u performansima i eksperimentalnim predstavama Kuće ekstremnog muzičkog kazališta. Autorica je i kustosica Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma, projekta o politikama filmskog kustostva koji je pokrenula 2007. s posebnim naglaskom na politike estetike japanskog filma i filmskih avangardi. Organizirala je brojne retrospektive i programe japanskog filma u suradnji s japanskim filmolozima, umjetnicima i kulturnim institucijama. Vodila je dodiplomski studij filma i predavala na film.factoryju Béle Tarra na SFA u Sarajevu.

Metakino: Japan

https://www.facebook.com/events/1234012183797260

Metakino Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar i Zaklada Kultura nova.


Current track

Title

Artist

Background