Izložba Siniše Reberskog u Zavičajnoj galeriji Crnobori u Banjolama

Written by on 22. kolovoza 2022.

U četvrtak, 25. kolovoza u 20:30 sati, u Zavičajnoj galeriji Crnobori u Banjolama otvara se  izložba izvrsnog ak. umjetnika Siniše Reberskog, jednog od najvrsnijih, školovanih kaligrafa u Europi, profesora na Likovnoj akademiji u Zagrebu.

Ova izvanredna izložba prikazuje 15-tak vrhunskih akvarela obogaćenih kaligrafskim pismom, nadrealne tematike koja nikoga neće ostaviti ravnodušnim.
Organizator izložbe: Udruga Arsa Nova
Pokrovitelj izložbe: Općina Medulin i TZO Medulin
Kustosica izložbe: povjesničarka umjetnosti Kristina Tamara Franić
Izložba se može razgledati svaki dan, osim nedjeljom od 19 – 21h, do 04.09.2022.

Izložba slika ”Orbite i putanje nedohvatljivih galaksija”

“Zapisi nepoznatog autora na nepoznatim pismima”

 

Budni sanjači su oni koji traže slobodu. Sloboda implicira kretanje i osjećanje onoga što smo doživjeli na putu. Nakon kretanja slijedi odmor, trenutak spoznaje svega što smo doživjeli na tom putu, izaziva neku vrstu zadovoljstva i duhovnog mira. „Ti si sada tamo gdje sam ja“ –  šapuće „alter ego“ svakome od nas na nekim od naših itinerera duše ako smo naučili gledati svijet unutar sebe, kao što je naučio Reberski. On to jako dobro radi, još od dječačkih dana, i odbija taj talent odbaciti jer ga sve to veseli i veže uz djetinjstvo i kreativnost. Mašta, budno sanja i sve što vidi, ako privuče njegov intelekt, tada to i uprizori.

Za svoj rad i umjetničku misiju kaže: „Zamišljam neki nedefiniran lik koji je poput mene začuđen svijetom oko sebe i kozmičkim pojavama na koje ne može utjecati, već ih samo promatrati i bilježiti slike tog svijeta koliko mu to njegove sposobnosti dopuštaju. Prikazi su to putanja i orbita imaginarnih kozmičkih tijela, koji se temelje na estetici geografskih karata oblikovani poput nekog atlasa za svemirskog moreplovca. Bilješke su na raznim pismima nama nečitljivim, ali opet nekako jasnim i naizgled poznatim, jer i taj drugi svijet dijeli iste kozmičke zakone i iste čudesne pojave kojima ne možemo upravljati. Vjerujem da i tamo žive umovi jednako fascinirani nedokučivim prostranstvima i nemoćni pred čudima svemira u koji ih je smjestila univerzalna sudbina. Vjerojatno i oni čeznu upoznati nas ili neke treće, četvrte ili tko zna koje supatnike udaljene nepremostivim prostranstvima vremena prostora i multidimenzionalnosti.“

Reberski poput iskusnog kozmografa mapira svemir svojim majstorskim akvarelima začinjenim kićenim i dugim naslovima djela koji nas, poput uputa za igru, uvode u lucidne itinerere, možebitne svjetove zamišljenih planetarnih sustava. Njegove slike – mape nose u sebi eleganciju, otmjenost i razigranost zbog odmjerene ukroćene nesputanosti igre između umjetnikove intuicije i znanja. Savršenom lakoćom i istančanim senzibilitetom za kompoziciju i boju, Reberski spaja dvije tehnike slikanja – u akvarelizirane podloge papira koji ima dojam istrošenosti i starosti interpolira kaligrafske natpise koji se doimaju poput apstraktnih crteža. Time stvara dinamičnu napetost između nježnog, koloristički utišanog drugog plana slike i raspojasane baroknosti pisma, koje ilustrira nepoznate jezike i tajne poruke nepoznatih civilizacija. Profinjeni, utišani registar plavih, tirkiznih, ljubičastih tonova kojima slika planete i međuplanetarne, mrljaste međuprostore s ucrtanim putanjama kretanja zvjezdanih putnika –  djeluju uzbudljivo, a opet i meditativno. Potiču na akciju, ali i na spokoj radi uprizorenog, izvjesnog dolaska na cilj.

Ideje zahtijevaju više od prostora, a Sinišina planetosfera ima moć opservacije. Njegove mape svemira, poput „Harmonia Macrocosmica“, nose alkemičarsku „magiju“ – jer stvaraju jake emocije, nove svjetonazore, bude nove ideje i prkose ratiu. Reberski, slikajući, poput iskusnog Argonauta, otkriva nove svjetove metafizičke „realnosti“. Petarpanovski razigran, iskričav i mudar, godinama stvara nove i nove umjetničke cikluse sličnih sadržaja odbijajući pokoriti se granicama logike i uma. Slika putokaze za buduće svemirske putnike kojima neće trebati letjelica za međuzvjezdana putovanja, već samo mašta i pokoja njegova slika.

Ovim ciklusom akvarela zapisa nepoznatog autora na nepoznatim pismima, koji je u biti njegov galaktički dvojnik, Reberski je zabilježio život i umiranje jedne zvijezde gledan očima tog dvojnika. Time je naslikao jedinstven atlas svemira, testament svog životnog creda – biti i ostati jedinstven, originalan i svoj.

Kristina Tamara Franić Kučiš,

povjesničarka umjetnosti i etnologinja

……….

 

prof. art. Siniša Reberski

Biography

Born on November 29, 1962 in Zagreb. From 1983 to 1987 he studied at the Academy of Fine Arts in Zagreb where he graduated in the class of prof. Ante Kuduz. 1987 to 1990 he studied at the Hochschule für Angewandte Kunst in Vienna in a master class for artistic writing and book design of prof. Elfriede Goldschmid, prof. Thomas Hansen and prof. Walter Lürzer.

In 2016, he completed a postgraduate master’s study at the Academy of Fine Arts and Design in Ljubljana – study program Designing Visual Communications under the mentorship of prof. Lucijan Bratuš, Ph.D. Stan Bernik and prof. Jožef Muhović, where he defended his master’s thesis “Caligram” and obtained the academic degree of Master of Arts.

1990 he has been working in Frankfurt at the advertising agency “Lowe-Lürzer”, as an illustrator and lay-outer.

1990 to 1994 he worked as a graphic designer, illustrator and graphic editor in “Glas Koncila”.

 

Since 1991, he has been teaching at the Academy of Fine Arts in Zagreb, where he still works today as a full professor. He also lectured at the Study of Design at the University of Zagreb, the Academy of Applied Arts in Rijeka and at the Department of Design at the Academy of Fine Arts in Ljubljana.

His narrow areas of artistic interest are painting and calligraphy. So far, he has exhibited in 22 solo and numerous group exhibitions at home and abroad. He prefers to paint in the technique of watercolor, for which he received several awards, including the Grand Prize of the “Croatian Triennial of Watercolor”. In his calligraphic work, he explores various approaches to methods and calligraphic techniques, both historical and experimental. He often associates calligraphy with painting to such an extent that it is sometimes difficult to determine to which medium his works belong. In his artistic work he combines various media exploring, their connections and common origins.


Current track

Title

Artist

Background